Kamis, 30 Oktober 2014

3:00:00 PM
Pada kesempatan ini kita akan berkongsi Tips dan cara mengatasi laptop lambat. Saudara-saudara sekalian pasti mengetahui bahawa laptop di jaman sekarang ini adalah salah satu alat yang cukup penting dan mempunyai peranan banyak apalagi didalam pekerjaan sehari hari kita. Sebagai contoh dari fungsi laptop adalah untuk membantu kita menyelesaikan pelbagai macam pekerjaan pada saat kita sedang berada di rumah atau di luar bandar. Dengan kemudahan yang diberikan laptop serta ciri ciri menarik lain alat ini sangat berguna bagi semua orang. Akan tetapi terkadang kita disibukan dengan laptop yang ngadat. Nah ini ada beberapa tips mengatasi laptop lemot / lambat yang boleh membantu saudara sekalian.

Salah satu cara untuk mengatasi laptop anda menjadi lambat adalah rajin membersihkan data data yang tidak terpakai di dalam laptop. Anda boleh menggunakan pelbagai macam aplikasi cleaner seperti CCcleaner atau masih banyak lagi. Aplikasi ini berguna untuk menghapuskan cookies atau data data yang disimpan di dalam hardisk laptop pada masa anda membuka internet dan juga menyimpan data data yang penting.

Selain menggunakan CCcleaner anda juga perlu menggunakan antivirus yang tepat. Gunakan anti virus yang dipercayai seperti avast, esetnod. Kedua anti virus ini mempunyai prestasi yang cukup baik dalam menghalang beberapa virus yang seringkali mengurangkan prestasi laptop kita.

Tips mengatasi laptop lemot / lambat berikut juga cukup menarik, anda perlu menaikkan ram dari laptop anda. menaikkan nilai ram dari laptop anda dengan membeli ram tambahan akan meningkatkan prestasi dari laptop secara keseluruhan, mulai dari prosesnya dan loading akan lebih cepat.

Tips mengatasi laptop lemot / lambat yang telah dibincangkan di beberapa titik di atas akan memberikan gambaran bahawa untuk mempunyai laptop yang lancar dan cepat kita juga harus rajin memberikan maintenance rutin. Apabila kita ingin membuat prestasi laptop kita lebih baik maka perkara yang perlu anda lakukan adalah membeli ram tambahan sehingga prestasi komputer riba anda akan lebih cepat dan terhindar dari kelambatan yang cukup menjengkelkan kita apalagi disaat kita sedang mengerjakan pekerjaan yang penting.

0 komentar:

Posting Komentar