Senin, 13 Oktober 2014

1:00:00 PM
Tim Transisi Joko Widodo-Jusuf Kalla, Hasto Kristiyanto, mengatakan pengasas laman jejaring sosial Facebook, Mark Zuckerberg, rencananya bertemu dengan presiden terpilih Joko Widodo. Namun Hasto mengaku belum tahu masa dan lokasi pastinya.

"Semalam sudah dirancang. Jam tepat dan lokasinya masih tunggu pengesahan protokol," kata Hasto saat dihubungi, Ahad, 12 Oktober 2014 Menurut Hasto, belum ada pemberitahuan agenda perbincangan dalam mesyuarat itu.

Meski demikian, kata Hasto, mesyuarat tersebut kemungkinan membicarakan peranan media sosial, seperti Facebook, dalam pilihan raya umum lalu. "Pertemuan ini positif supaya Mark tahu bagaimana jalannya demokrasi di sini," kata Hasto.

Berkaitan dengan perbincangan perniagaan, Hasto mengatakan itu urusan korporat Facebook. Namun, kata Hasto, bakal ada sedikit perbincangan berkaitan dengan kesinambungan pelaburan Facebook di Indonesia. "Kalau dalam konteks pelaburan itu dipastikan ada. Di sebahagian negara, Facebook justru ditutup. Tapi di sini jadi media sosial yang sangat berkesan," katanya.

Selain akan bertemu Jokowi, Mark Zuckerberg juga dijadualkan bertemu Menteri Pelancongan dan Ekonomi Kreatif Mari Elka Pangestu. Sebelum tiba di Indonesia, Mark bertandang ke India. Di India, dia menemui Menteri Telekomunikasi dan Perdana Menteri India

0 komentar:

Posting Komentar