Rabu, 29 Oktober 2014

12:30:00 PM
Apa perbezaan antara cinta dan obsesi? Sayangnya belum ada alat pedeteksi cinta. Oleh kerana itu, anda hanya boleh melihat perbezaan wanita yang jatuh cinta pada anda atau yang taksub dari pengalaman. Hubungan yang sihat dan dewasa justru membebaskan anda melakukan segala hal yang anda sukai. Hubungan asmara yang sihat ditandai dengan kedua pasangan boleh mempunyai kebebasan masing-masing.

Namun jika ruang gerak sudah terhad dan segala hal di atur oleh si dia, maka hubungan tidak lagi menjadi sihat. Apalagi jika sudah berlebihan sampai mengawal ke mana anda pergi tiap saat, boleh jadi ia taksub pada anda. Yang namanya obsesi berlebihan tentunya bukan hal yang baik, kerana boleh membuat anda tak mampu berkembang dengan baik. Sebelum terlambat, kenali ciri-ciri seorang wanita taksub berlebihan dengan anda

Berikut adalah 5 Tanda Wanita terobsesi dengan Anda:

1. Selalu sibuk mengatur

Wanita yang telah berfikiran dewasa tentu akan memberikan kebebasan kepada pasangannya untuk melakukan apa yang anda sukai, tanpa memaksakan kehendaknya. Jika ia meminta anda untuk memilih antara dia atau aktiviti yang biasa anda lakukan sehari-hari, itu sudah menunjukkan bahawa ia bukan wanita yang tepat untuk anda. Anda tidak perlu bersikap atau merubah keperibadian anda seperti yang ia perintahkan dan menetapkan kebebasan anda.

2. Mengikuti anda kemana-mana

Anda tentu ingin sesekali pergi minum kopi bersama teman untuk sekadar berbual, atau menghabiskan masa untuk membincangkan segala hal seputar hobi anda. Tapi tanpa disangka-sangka, si dia muncul di tengah perbincangan anda dengan teman-teman.

Meski pun ia mengaku tidak bermasalah saat bergabung dengan teman-teman anda, namun ada kalanya anda ingin punya kegiatan berasingan tanpa kekasih. Ketika ia melakukannya, jangan takut untuk mengatakan bahawa anda tidak selesa jika ia melakukan hal tersebut. Bersikaplah dengan tegas dengan memberi tahunya tentang batas-batas.

3. Hubungi tiada henti

Ditelepon kekasih saat sedang berasingan, adalah bentuk perhatiannya kepada anda. Namun jika kekerapan menelefon jadi lebih sering ketika anda sedang jalan-jalan bersama teman, tentunya jadi sangat mengganggu. Pada dasarnya hal ini membuktikan bahawa sebenarnya si dia tak mempercayai anda, atau bahkan terlalu banyak menaruh curiga. Kerana hubungan yang sihat dan baik tentu harus dilandasi dengan rasa percaya satu dengan lain.

4. Selalu ingin bertemu

Bertemu dan menghabiskan masa bersama rakan-rakan anda adalah hal yang menyenangkan, terlebih dengan seseorang yang memang kita segani dan memberi inspirasi. Tetapi jika ada seorang wanita yang selalu ingin menghabiskan masa untuk bertemu dengan anda, anda perlu menanyakan motifnya. Apakah ia tidak mempunyai teman, apa saja yang diusahakannya, dan lain-lain. Ini adalah hal terpenting untuk membantu anda membuat keputusan sama ada ia wanita yang tepat menjadi pasangan anda atau tidak.

5. Selalu berusaha mencari masalah

Salah satu tanda ia wanita yang disukainya adalah apabila ia sering mencetuskan konflik. Jika keamatan seorang wanita selalu bertengkar dengan anda lebih sering, mungkin itu caranya menunjukan ia sangat memerlukan anda. Jika seorang wanita boleh membuat anda merasa rendah, maka ia telah berjaya membuat anda merasa tidak boleh pergi darinya.

Wanita semacam ini akan melakukan apa pun agar sentiasa berhubung dengan anda. Jika anda merasa selalu terlibat pertengkaran dengannya, sadarilah mengapa anda perlu menghabiskan masa untuk berdebat, sementara banyak wanita lain di luar sana yang boleh membuat anda bahagia.

0 komentar:

Posting Komentar