Jumat, 10 Oktober 2014

10:24:00 AM
Angel Di Maria mengatakan dirinya merasa sangat bahagia boleh memakai jersi nombor 7 di Manchester United. Ia juga mengaku nombor tersebut telah menjadi sumber inspirasi dalam bermain di Premier League.

Sejak hengkangnya David Beckham dan Cristiano Ronaldo, nombor punggung keramat tersebut sempat dipakai oleh Michael Owen dan Antonio Valencia.

Malangnya, kedua-dua nama tersebut gagal tampil memenuhi jangkaan kerana tingginya beban mental yang melekat di nombor tersebut. Setelah sempat tak terpakai di musim 2013-14, nombor punggung tersebut kini diberikan pada Di Maria.

Pemain asal Argentina itu pun mengaku bahawa hal tersebut langsung membuat kepercayaan dirinya meningkat drastik. "Nombor itu adalah sumber motivasi. Ketika anda memakai jersi yang pernah dikenakan oleh pemain seperti Beckham dan Ronaldo, itu adalah sesuatu yang akan sentiasa membuat anda senang," bebernya pada MUTV. "Fakta bahawa pihak kelab memilih untuk memberikan nombor itu pada saya juga memberi saya kepercayaan diri yang besar. Jadi, itulah mengapa saya sangat bahagia memakai nombor ini," seru eks pemain Real Madrid ini.

0 komentar:

Posting Komentar