Jumat, 10 Oktober 2014

2:55:00 PM
Inilah Artis Wanita Jepang Tercantik dan Terseksi versi Artikel Aneh dan Unik, Berita Aneh dan Unik Selain artis dari negeri ginseng Korea Selatan, Ada banyak sekali pelakon Jepun yang sangat memukai dengan kecantikan semula jadi, tanpa operasi atau pun lain, dengan ciri-ciri kulit yang halus dan lancar, juga bentuk tubuh yang aduhan indahnya dan langsing, seperti model, ya memang disebabkan pola makannya sangat sihat dan bersih, tidak hairanlah wanita negeri sakura ini mendapatkan kedudukan 1 wanita tercantik di dunia, dan sebagai berikut senarai 9 Artis Jepang Tercantik dan Terseksi:

1 Kurara Chibana

Kurara Chibana adalah model ternama Jepun. Wanita kelahiran 27 Mac 1982 ini mewakili Jepun dalam pertandingan kecantikan wanita sejagat Miss Universe 2006 Ia berjaya meraih juara sebagai Runner Up 1 Untuk mengikuti pertandingan kecantikan bertaraf antarabangsa itu, Chibana rela menolak tawaran pekerjaan daripada sebuah penerbitan besar di Jepun.

Selain terkenal kerana kecantikan dan tubuh seksinya, Chibana terkenal dengan kepintarannya. Ia mengambil jurusan falsafah di universiti Sophia. Dan meraih gelar Bachelor of Arts tahun 2006 lalu. Chibana juga mempunyai kemampuan berkomunikasi dalam empat bahasa yakni Jepun, Inggeris, Perancis dan Sepanyol.

Saat ini, Chibana sedang menikmati aktivitinya sebagai seorang wartawan yang menemuramah orang-orang unik di seluruh dunia untuk majalah fashion terkemuka di Jepun. Ia juga menjadi jurucakap untuk produk kecantikan terkenal di dunia.

2 Misaki Ito

Misaki Ito adalah salah satu pelakon dan model Jepun. paling cantik di yahun ini. Diawal kerjaya sebagai seorang model di beberapa produk kosmetik ternama serta jam tangan. Selepas karier modelnya gemilang, Misaki memulakan dunia lakonan. Ia memulakan kerjayanya sebagai artis setelah menjadi protagonis dalam drama siri 'Densha Otoko'.

3 Yuna Ito

Yuna Ito adalah penyanyi pop Jepun yang bearasal dari Amerika. Bukan hanya pada dunia tarik suara, dia juga menekuni dunia lakonan. Lahir di Los Angeles dan memulakan kerjayanya di Jepun melalui lagu 'Endless Story'. Lagu ini menjadi salah satu single yang menghiasi filem terkenal berjudul 'Nana'. Di filem ini, Yuna Ito ini juga ikut mengambil bahagian berperanan sebagai Reira Serizawa.

4 Aya Ueto

Aya Ueto Artis kelahiran 14 September 1985 ini dikenali sebagai artis muda berbakat dan serba boleh. Selain menekuni dunia tarik suara, Aya Ueto juga menggeluti dunia akting dan model iklan. Ueto memulakan debutnya di dunia keartisan sejak ia membintangi filem 'Satsujinsha Killer of Paraiso'. Tetapi, ia mulai terkenal ketika Ueto mengikuti kontes kecantikan Pemudi Nasional Jepun. Bersama finalis lain, ia membentuk kumpulan band yang diberi nama Z-1.

Tetapi, kumpulan ini tak bertaha lama. Para personelnya membubarkan diri. Ueto tak putus asa. Ia memberanikan diri untuk bersolo karier. Pilihannya tak salah. Ia cukup meraih kejayaan di dunia tarik suara. Dunia lakonan pun kembali dilirik wanita cantik ini. Lakonannya mula mendapat pengiktirafan saat Ueto memerankan sosok gadis yang menderita kelainan identiti dalam siri '3 nen B gumi Kinpachi-sensei'.

Peranannya itu membuat ia mendapatkan sorotan dari para pengkritik filem. Dan alhasil, wajahnya pun sering wara-wiri di layar kaca dan juga skrin lebar. Ia menjadi artis yang paling diakui kemampuan lakonannya di Jepun.

5 Nanako Matsushima

Meski usianya tak lagi muda, populariti Nanako Matsushima tetap bersinar. Kehadiran bintang-bintang baru yang menjamur tak menggoyahkan singgahsana ibu dua orang anak ini sebagai seorang bintang terkenal di negara tersebut.

Selain di Jepun, nama Matsushima juga terkenal di pelbagai negara lain berkat peranannya dalam filem seram 'Ring'. Kejayaan siri dan filem yang dibintanginya membuat Matsuhima juga diganjar dengan bayaran mahal. Ia masuk menjadi salah satu pelakon yang dibayar dengan honor tertinggi.

Matsushima mula mendapat bayaran mahal apabila membintangi siri 'Great Teacher Onizuka' yang meraih kejayaan besar. Di siri ini pulalah, Matsushima bertemu dengan pujaan hatinya, Takashi Sorimachi yang kini telah memberinya dua orang anak. Ia juga berjaya apabila menjadi pelakon utama dalam siri 'A Story of Love'. Selepas itu pelbagai siri dan filem tetap dibintangi Matsushima seperti 'Hana Yori Dango' dan 'Hana Yori Dango Returns' serta Kyumei Byoto 24 Ji 4 '

6 Ryoko Hirosue

Ryoko Hirosue cukup terkenal di luar negeri. Hal itu dikarena ia berjaya mencuri perhatian awam luar negeri melalui peranannya pada filem 'Wasabi' bersama pelakon Perancis, Jean Reno karya pengarah Luc Besson.

Hirosue memulakan kerjaya di Jepun dengan mengikuti sebuah pertandingan kecantikan yang membawa wanita yang lahir 18 Julai 1980 ini menjadi salah satu model iklan di pelbagai produk. Selepas itu, Hirosue mula menjalani dunia lakonan pada Jun 1995 melalui siri TV 'Heart ni S'. Dan meneruskan kerjayanya di dunia tarik suara.

7 Yuko Takeuchi

Yuko Takeuchi yang dikenali dengan wajahnya yang selalu ceria dan menarik. Sebuah majalah Jepun menyebut Takeuchi sebagai Meg Ryan-nya Jepun. Sedangkan pengarah terkenal Jepun, Kichitaro Neguchi menyebut Takeuchi seperti pelakon Audrey Hepburn. Takeuchi membuat penemuan besar dalam dunia lakonan melalui penampilannya di siri TV NHK berjudul 'Asuka' dan iklan komersial JT Green. Selepas itu, boleh ditebak, wajah dan namanya menjadi langganan membintangi pelbagai siri dan filem. Wajahnya yang dinilai unik itu juga laris manis menjadi model iklan.

8 Kyoko Fukada

Kyoko Fukada adalah salah satu artis Jepun yang terkenal. Sudah banyak judul siri dan filem yang memasang wajah cantik artis kelahiran 2 November 1982 ini. Fukada memulakan debutnya di dunia lakonan ketika ia tampil di siri drama 'Sore ga Kotae da'. Prestasi beliau di siri itu membuat Fukada menerima tawaran peranan lain tak hanya di siri tetapi juga skrin lebar. Pada tahun 1999, Fukada mengambil bahagian dalam filem "Ring 2" sebagai Kanae Sawaguchi.

Sebagai pelakon, Fukada termasuk artis yang produktif. Setiap tahun selalu ada filem mahupun siri yang dibintanginya. Pelbagai siri yang membuat namanya terkenal termasuk juga di tanah air apabila ia tampil dalam siri 'Kamisama, Mo Sukoshi Dake' dan juga 'Strawberry on the Shortcake'. Ia juga sempat mendampingi aktor terkenal Korea, Won Bin dalam drama hasil kerjasama Jepun-Korea berjudul 'Friends'.

9 Takako Matsu

Bagi anda pecinta siri Jepun, tentu tidak asing lagi dengan wajah Takako Matsu. Matsu adalah seorang pelakon dan juga penyanyi terkenal di Jepun. Takako Matsu memang mengaliri darah seni dalam keluarga besarnya. Ayahnya dan juga kakaknya menggeluti dunia lakonan. Meski demikian, bukan berarti perjalanan karier artis yang mempunyai nama asli fujima Takako ini berjalan lancar. Matsu tetap harus memulakan kariernya dari bawah.

Ia pertama kali tampil di atas pentas semasa berusia 16 tahun. Ia tampil di pentas sandiwara 'Ninjo banashi Bunshichi Mottoi'. Satu tahun kemudian, Matsu mendapatkan peran di sebuah serial. Dari situlah wajahnya mula dikenali. Namun, kerjayanya meluru saat ia membintangi siri drama berjudul 'Kura'. Sejak saat itu, wajah dan namanya sering menghiasi pelbagai siri, filem skrin lebar di Jepun dan juga panggung teater. Di beberapa siri, ia selalu dipasangkan dengan pelakon terkenal Jepun, Takuya Kimura seperti dalam serial 'Long Vacation', 'Love Generation' dan 'Hero'.

Selain dikenali sebagai pelakon, Matsu juga menggeluti dunia teater dan juga tarik suara. Dalam dunia muzik, Matsu telah menghasilkan 20 single, 12 album dan tiga kali mengadakan konsert keliling Jepun.

10 Hitomi Tanaka

Untuk yang satu ini, gambarnya tidak boleh saya visualisasikan, mungkin bagi anda yang sudah mengetahui dunia JAV, sudah tidak asing lagi dengan Hitomi Tanaka

0 komentar:

Posting Komentar