Jumat, 10 Oktober 2014

1:13:00 AM
Tentu anda telah sedar mengapa laman web yang ada di internet beberapa tidak boleh dibuka atau dengan kata lain disekat oleh pihak provider yang menyediakan internet. Kebanyakan laman web yang tidak boleh dibuka tersebut mengandungi unsur pornografi, judi, phising, malware dan juga SARA. Tetapi ada juga beberapa laman web yang tidak bersangkutan dengan hal tersebut ikut masuk dan tentu saja hal tersebut membuat anda kesal. Kerana mungkin anda ingin mendapatkan sesuatu yang positif dari tapak tersebut tetapi menjadi terbantut kerana terkena Belum.

Ada beberapa cara yang boleh anda gunakan apabila anda ingin membuka laman web yang disekat tersebut. Beberapa cara yang biasa digunakan adalah menggunakan software pambantu atau juga anda boleh menggunakan Add-ons pada pelayar anda untuk membuka laman web yang disekat tersebut. tetapi apabila anda merasa malas dan tidak ingin memasang atau juga menambah add-ons, anda boleh menggunakan cara yang satu ini yaitu menggunakan web proksi. Ada beberapa web proksi yang ada di internet tetapi berbayar dan apabila anda ingin percuma maka anda boleh menggunakan hidemyass.com.

Berikut ini adalah cara membuka laman situs yang diblokir tanpa software:

- Pertama bukalah laman hidemyass.com lalu lihatlah pada bahagian bawah laman di mana anda boleh menggunakan web proxy ini secara percuma. 

- Selepas anda mencari gambar diatas anda tinggal klik "Go to hide my ass proxy". Lalu akan muncul sebuah form pencarian. 

- Langkah selanjutnya adalah anda tinggal memasukkan laman yang disekat pada ruang yang ada di laman tersebut lalu klik hide my ass dan selepas itu anda akan terus berpindah ke laman web yang disekat. Itulah cara membuka laman yang disekat dengan mudah tanpa menggunakan aplikasi apapun dan selamat mencuba!

0 komentar:

Posting Komentar