Jumat, 24 Oktober 2014

4:30:00 PM
Membicarakan soal alat kelamin memang tak boleh dilakukan dengan mudah. Terutama dengan kebudayaan Indonesia yang cenderung masih menganggap hal demikian pantang larang. Namun bukan bererti kamu tak mengetahui sama sekali bukan?

Dalam kehidupan dewasa, pemahaman terhadap alat kelamin diperlukan demi kelangsungan hidup manusia. Pembelajaran sederhana mengenai hal tersebut mungkin sudah kamu lakukan saat duduk di bangku SMA. Semakin bertambahnya usia dan pemikiran kamu, pengetahuan soal kawasan peribadi manusia adalah hal yang wajib diketahui secara bijak.

Bukan untuk berfikiran negatif yang membawa seks, namun pengetahuan seperti itu diperlukan untuk mencegah penyakit dan kehidupan berumah tangga. Seperti apa ya Keunikan-Keunikan alat kelamin perempuan? Semak berikut, dan pelajari bersama!

1. Ada 8.000 Urat Saraf

Apa yang disebut dengan alat kelamin wanita (vagina = Miss V) sebetulnya terdiri dari beberapa bahagian. Jika kamu masih boleh mengingat pelajaran Biologi, salah satu bahagian Miss V adalah klitoris yang merupakan organ khusus untuk perempuan saat berhubungan seks dan rupanya mengandungi 8,000 hujung saraf. Dan tahukah kamu kalau saraf yang ada di klitoris jauh lebih banyak daripada yang ada di hujung alat kelamin lelaki yang hanya terdiri dari 3,500 saraf. Tapi tenang saja, kaum lelaki masih menang dengan jumlah keseluruhan saraf di alat kelaminnya sebanyak 24.000.

2. Alat Kelamin Wanita = Yu

Mujurlah kesamaan di sini bukanlah sama-sama memiliki gigi. Namun kerana mempunyai sebuah senyawa yang disebut dengan Squalane. Zat tersebut dijumpai juga dalam hati yu yang jika dalam Miss V digunakan sebagai cecair pelincir. Disebutkan saat perempuan terangsang, maka akan ada pelebaran di bahagian klitoris sampai saluran kelamin untuk jalan sel sperma menuju sel telur. Hmm, sebuah rahsia yang menarik ya!

3. Boleh Melebar Sampai 200%

Walaupun tidak ada saiz standard untuk saiz Miss V, namun rata-rata adalah lebar kira-kira 7.6 cm dan dalam 8.8 cm. Tetapi tahukah kamu kalau Miss V boleh melebar sampai 200% dari saiz asalnya? Kerana itu sel sperma yang bertemu dengan sel telur dan berjaya disenyawakan boleh menjadi bayi yang berkembang selama 9 bulan. Tapi rupanya faktor seperti usia, berat badan, dan merokok boleh mempengaruhi saiz Miss V. Hati-hati ya girls!

4. Letak G-Spot

Hal yang paling rahsia dari seorang manusia mungkin adalah letak G-Spot. Ya, untuk kamu yang sudah berkahwin, mengetahui kedudukan G-Spot sangat penting yang boleh berpengaruh pada kehidupan seksual suami isteri. Sebuah maklumat untuk pasangan yang sudah berkahwin, bahawa rupanya G-Spot inilah yang bertanggung jawab atas orgasme yang sengit dan lebih kuat daripada klitoris dan dia berada di dalam Miss V. Bagaimana cara menemuinya? Boleh kamu dapati kalau kamu sudah berkahwin nanti.

5. Ternyata Boleh Dilatih

Pada tahun 1948, seorang lelaki bernama Arnold Kegel mengubah kehidupan perempuan selamanya ketika dia menerbitkan sebuah latihan dasar panggul yang disebut dengan latihan Kegel dan berguna untuk menguatkan otot-otot dasar panggul. Latihan ini berguna bagi perempuan untuk mengatasi saat melahirkan, mencegah jangkitan saluran kencing, sehingga meningkatkan aktiviti seksual. Bagiamana cara melakukannya? Cuba untuk menghentikan aliran air kencing (air kencing) saat buang air kecil. Kaedah lain adalah memasukkan satu jari ke dalam Miss V lalu tekan otot-otot di sekitar jari dan kamu akan mengalami sebuah sensai di mana otot mengencang sebelum kamu membuat rileks lagi otot tersebut.

6. Jangan Dicuci!

Bukan bermakna jangan dicuci itu adalah mengajak kamu untuk hidup kotor, namun jangan sembarangan membasuh Miss V dengan sabun yang mempunyai unsur kimia keras. Miss V memang penuh bakteria, namun bakteria itu baik untuk membuat seorang perempuan menjadi sihat. Dan istimewanya Miss V boleh membersihkan dirinya sendiri. Miss V mempunyai tahap pH sekitar 4 dan itu yang membuatnya harus dibersihkan dengan cecair setingkah pH di sana.

7. Jangan Dicukur?

Salah satu rahsia terbesar adalah mengapa adanya rambut di alat kelamin manusia? Menurut ilmu pengetahuan, hal itu digunakan sebagai perangkap feromon (bau yang khas keluar saat berhubungan seksual). Tapi faktanya, terutama di era moden cukup banyak perempuan yang menghilangkan rambut di kawasan alat kelamin. Ya, semua bergantung pada pendapat setiap orang bukan? Yang pasti tetap jaga kebersihan.

8. Film Kartun Alat Kelamin Wanita

Tahukah kamu kalau filem pertama yang bercakap mengenai alat kelamin perempuan adalah kartun yang dibuat oleh Walt Disney! Pada tahun 1946, Disney diminta tolong oleh syarikat Cello-Cotton untuk membuat filem berjudul Kisah Menstruasi dan menyebutkan Miss V untuk kali pertama. Filem ini memang tak pernah dikeluarkan di pawagam, namun dilihat oleh 150 juta pelajar Amerika dengan sasaran para gadis remaja agar membeli produk mereka.

9. Dilarang Diucapkan di Gedung DPR

Jun 2012, Dewan Parti Republik Michigan menyekat seorang perempuan bernama Lisa Brown lantaran melakukan perdebatan soal rang undang-undang Aborsi saat dia berkata, "Saya berbesar hati bahawa anda semua tertarik pada faraj saya, namun bukan bererti itu tak ada," dan itu langsung menjadikah kehebohan dan Brown mendapatkan 'penahanan'. Hmm, mungkin bercakap terlalu kesat ya?

0 komentar:

Posting Komentar