Selasa, 28 Oktober 2014

10:32:00 AM
Kenapa sih masih jomblo aja? Apa belum nemu yang sesuai? Atau kerana masih ingin sendiri saja? Hmm, buat yang masih jomblo, mungkin pernah mendengar soalan-soalan yang semacam itu. Setiap wanita pasti punya alasan tersendiri kenapa masih memilih untuk tetap jomblo.

Seperti yang dilansir dari thoughtcatalog.com, wanita jomblo itu ternyata boleh dibeda-bedakan. Dan perbezaan tersebut berdasarkan atas alasan mereka untuk tetap menjomblo. Jadi kira-kira anda masuk sebagai jenis wanita jomblo yang seperti apa? Atau mungkin anda ingin tahu kira-kira sahabat anda termasuk jenis wanita jomblo yang bagaimana ?.

Berikut adalah 5 Jenis Cewek Jomblo:

1. Si Pencari Sosok yang Tepat

Yang pemilih lah, yang kuno lah, dan berbagai macam sebutan senada biasanya diterima oleh wanita dengan jenis ini. Beberapa ciri wanita yang merupakan Si Pencari Sosok yang Tepat, antara lain:

Hanya ingin mencari sosok yang tepat. Sudah tak ingin cuba-cuba lagi menjalin hubungan. Hanya ingin mencari sosok pendamping hidup, satu untuk selamanya. Tak ingin merasa kecewa lagi kerana disakiti oleh pasangan.

Jika anda jenis wanita jomblo yang seperti ini, biasanya anda akan lebih berhati-hati lagi apabila berdekatan atau didekati oleh seorang lelaki. Walaupun orang-orang menganggap anda sosok yang terlalu menuntut kesempurnaan, tapi anda yang paling tahu diri anda bahawa anda hanya sedang berusaha untuk mencari sosok yang sempurna di waktu yang tepat.

2. Si Kembang Desa

Banyak dikejar lelaki. Selalu digila-gilai kaum Adam. Tapi tak pernah menjalani hubungan yang serius. Beberapa ciri wanita jomblo yang merupakan Si Kembang Desa (dalam artian selalu mudah menarik perhatian lelaki), antara lain:

Banyak yang mendekati, tapi tak pernah merasa menjadi sosok yang istimewa.
Sering bingung apakah lelaki yang mencintai benar-benar tulus atau tidak. Sudah sering berganti-ganti pasangan tapi tak pernah mencari yang pas.

Banyak disukai lelaki atau didekati lelaki tak selalu berarti membuat seorang wanita bisa dengan mudahnya menjalin hubungan. Terkadang hal ini malah membingungkan sang wanita. Hingga akhirnya ia memilih untuk menjomblo sementara waktu supaya dapat benar-benar menenangkan hati dan fikirannya untuk memulakan hubungan yang benar-benar serius.

3. Si Penikmat Masa Sendiri

Wanita dengan jenis ini menganggap melakukan segala-galanya sendirian itu terasa lebih menyeronokkan. Jadi ia merasa tak butuh pasangan kerana ia sudah bahagia dengan dirinya sendiri. Di samping itu, keputusan untuk menjomblo pun kerana ia belum mencari arti penting atau manfaat yang mungkin ia boleh jika punya pasangan.

Ciri-ciri lain dari sosok Si Penikmat Masa Sendiri ini, antara lain selalu membuat keputusan sendiri, selalu tahu cara terbaik untuk menyenangkan diri sendiri, dan tak mau diatur-atur.

4. Si Pejuang Pekerjaan

Memperjuangkan karier. Menghabiskan semua waktu demi karier membuat wanita dengan jenis ini jadi tak punya masa untuk menjalin hubungan asmara. Ciri lain dari jenis wanita jomblo Si Pejuang Pekerjaan ini adalah kebahagiaan yang ia perlukan sudah benar-benar mencukupi dengan usahanya untuk memperjuangkan karier. Berjaya berkarier telah menjadi keutamaan utama. Pasangan? Jodoh? Nanti dulu, deh.

5. Si Patah Hati

Terlalu sering disakiti. Berulang kali gagal dalam hubungan asmara, sehingga rasanya sudah tak boleh lagi merasakan cinta. Itulah ciri-ciri Si Patah Hati. Wanita yang seperti ini memilih untuk menjomblo kerana sudah tak lagi boleh merasakan cinta. Ia tak berani untuk memulakan sebuah hubungan lagi kerana sudah merasa lelah. Mungkin keputusannya untuk menjomblo saat ini hanya untuk sementara waktu. Ia hanya perlu saat tepat untuk kembali boleh merasakan cinta.

0 komentar:

Posting Komentar