Kamis, 30 Oktober 2014

9:00:00 AM
Anda mau beli telefon pintar? tapi anda bingung harus membeli telefon pintar apa? Kali ini saya akan memberikan Tips memilih Smartphone Android Yang Baik, yang mudah-mudahan boleh membantu anda dalam memilih telefon pintar yang akan anda beli, kerana memang sangat sukar membezakan mana telefon pintar yang berkualiti dengan telefon pintar yang hanya tiruan dan menang tampang saja.

Di zaman sekarang ini telefon pintar android sudah menjadi barang yang tidak aneh lagi hampir setiap orang kini memilikinya, namun ternyata banyak hal penting yang harus diperhatikan sebelum membeli telefon pintar, kerana setiap telefon pintar mempunyai kualiti yang berbeza. dan dalam memilih telefon pintar android yang baik ada beberapa mata yang perlu diperhatikan dan di sesuaikan dengan keinginan dan kemampuan anda.

1 Perancangan Harga (Budgetting)
Jadi pertama yang harus anda lakukan adalah menyesuaikan harga Smartphone yang akan di beli dengan kemampuan budget yang anda miliki, jika wang anda berkisar dua jutaan maka carilah senarai harga Smartphone yang dibawah dua jutaan, itu merupakan proses klasifikasi pertama.

2 Menentukan Merek
Hal kedua yang harus anda lakukan adalah memilih merek, sama ada anda sudah mempunyai tujuan untuk membeli jenama tertentu, kerana jelas jenama menentukan kualitas suatu barang dan juga gengsi pemilikan Smartphone, tapi jika anda tidak terlalu mementingkan jenama abaikan mata yang ini.

3 System Operasi (OS)
Jangan anggap titik yang satu ini tidak penting, kerana bagi orang yang mengerti alat System Operasi adalah hal terpenting dalam pemilihan Smartphone yang akan dibeli, ada beberapa varian System Operasi Android yang terus berkembang diantaranya:

         Android versi 1.1
         Android versi 1.5 (cupcake)
         Android versi 1.6 (donut)
         Android versi 2.0 / 2.1 (eclair)
         Android versi (Froyo: Frozen Yogurt)
         Android versi 2.3 (Gingerbread)
         Android versi 3.0 / 3.1 (honeycomb)
         Android versi 4.0 ICS (Ice Cream Sandwich)
         Android versi 4.1 (Jelly Bean)
         Android versi 4.4 (kit-kat)

Pilihan ada pada anda tapi saya cadangkan versi teranyar yakni kit-kat kerana telah mampu menjalankan pelbagai software aplikasi termasuk BBM messenger.

4 Spesifikasi Smartphone
Banyak telefon pintar yang boleh didapati dengan harga murah, mengapa? padahal itu asli android jawabanya adalah Spesifikasi dari telefon pintar itu yang rendah, maka jelilah dalam memeperhatikan spesifikasi telefon pintar yang akan anda beli.

5 Jaminan/Garansi
jangan lupakan yang satu ini, lihatlah ada tidaknya atau seberapa lama jaminan dari telefon pintar yang anda beli, kerana sekalipun telefon pintar yang anda beli mahal namun selalu ada kemungkinan dari telefon pintar yang anda beli gagal pengeluaran, maka dari itu jaminan penting sehingga anda boleh menukarkan kembali.

Bagaimana apakah anda sudah mempunyai pilihan telefon pintar mana yang ingin anda beli? mudah-mudah tips diatas boleh membantu anda dalam menyeleksi barang yang ingin anda beli.

0 komentar:

Posting Komentar