Jumat, 10 Oktober 2014

9:07:00 AM
Jika kita mengamati kelebihan dri telefon pintar berasaskan OS Android nampaknya kita hampir tidak boleh menghitungnya kerana peranti ini merupakan salah satu peranti yang serba boleh. Selain di dukung oleh pelbagai games - games menarik, ternyata telefon pintar Android juga di dukung oleh aplikasi-aplikasi unik seperti aplikasi streaming TV.

Untuk dapat menyaksikan siaran televisi di telefon bimbit Android, telefon bimbit anda harus disambung oleh rangkaian internet yang mencukupi baik dari rangkaian 3G maupun dari rangkaian Wi-Fi. Kali ini saya akan cuba membincangkan tentang beberapa aplikasi streaming siaran televisi yang boleh anda pasang di telefon bimbit Android pada senarai berikut.

Google TV

Di kedudukan pertama saya meletakkan Google TV kerana aplikasi Google TV merupakan pelopor dari aplikasi - aplikasi TV online yang ada saat ini. keistimewaan dari aplikasi ini adalah anda tidak hanya boleh menonton siaran televisyen namun anda juga boleh menguduh siaran yang anda inginkan. Aplikasi ini juga di dukung oleh lebih dari 100 saluran televisyen.

free TV

Free TV adalah salah satu aplikasi streaming yang boleh anda muat turun di play store secara percuma atau free. Dengan aplikasi Free TV anda boleh menyaksikan hingga 100 saluran televisyen yang di kelompokan berdasarkan negara masing - masing. Hal menarik lain dari aplikasi ini adalah anda boleh menonton TV dengan selesa, dan tidak terganggu oleh gambaran iklan.

live TV

Aplikasi video streaming lain adalah live TV. Keistimewaan dari aplikasi ini adalah terdapat menu navigasi yang boleh di gunakan apabila anda ingin menukar saluran. Hebatnya lagi aplikasi ini juga boleh di muat turun secara percuma di play store.

SPB TV

SPB TV boleh di katakan sebagai saingan berat dari Free TV. Tidak tanggung - tanggung aplikasi streaming yang satu ini di dukung oleh 120 saluran TV di seluruh benua Eropa.Aplikasi Android lain yang tak kalah hebatnya adalah SPB TV. Menyokong lebih dari 120 siaran televisyen di seluruh Eropah. Pada saat menggunakan aplikasi SPB TV juga terdapat banyak butang pintas yang membuat anda menjadi lebih selesa.

0 komentar:

Posting Komentar