Sabtu, 11 Oktober 2014

10:00:00 AM
Setiap orang pasti punya sejarah dalam kehidupan asmaranya, begitu juga dengan kekasih anda. Sebelum menjalin cinta dengan anda, mungkin si dia pernah mempunyai seseorang yang pernah disayanginya.

Masa lalu memang tinggal masa lalu dan hubungan antara pasangan anda dengan mantan nya pun telah berakhir. Namun bagaimana jika bekas kekasih ini masih membayangi kehidupan cinta anda dan pasangan?

berikut ini cara menghadapi bekas kekasih sang teman lelaki:

Bekas Dekat dengan Rakan-Rakan Kekasih
Si Dia dan bekas kekasihnya pernah menjalin hubungan istimewa, perkara itu tidak boleh diubah. Selain pernah berpacaran, sang mantan pun kenal dengan teman-teman kekasih anda dan masih menjalin hubungan baik. Sehingga seringkali dia pun muncul apabila anda dan pasangan berkumpul bersama rakannya. Hal yang boleh anda lakukan adalah bersikap yang wajar. Jangan menunjukkan ketidaksukaan ataupun cuba akrab dengannya.

Boleh saja saling bertegur sapa, tapi cukup sampai di situ. Jika ada tanda-tanda sang mantan cuba mendekati kekasih anda, tunjukkan bahawa kini sudah ada orang lain di sampingnya. Boleh dengan merangkul atau menggandeng kekasih anda dengan tatapan tulus, namun usahakan jangan kelihatan berlebihan.

Bekas Masih Mencintai Si Dia
Sang mantan kelihatan masih belum rela hubungannya dengan kekasih anda sudah berakhir. Dia pun selalu mencari-cari alasan untuk menelefon, menghantar mesej teks atau memaksa kekasih anda untuk bertemu. Terlebih lagi, sang kekasih pun terkesan baik-baik saja dan tidak merasa terganggu dengan kelakuan mantannya. Jangan terpancing emosi, jangan juga langsung marah atau melabrak sang mantan.

Cuba bercakap baik-baik dengan pasangan dan utarakan bahawa anda tidak suka dengan keadaan ini. Tanyakan padanya apakah masih ada perasaan khusus terhadap sang mantan. Jika perlu, hubungi sang mantan dan beritahu secara baik dan sopan agar dia tidak terlalu sering menghubungi kekasih anda lagi.

Bekas Berteman Dekat dengan Si Dia
Banyak pasangan kekasih yang justru berteman baik selepas putus. Hal ini mungkin membuat anda cemburu dan cemas, kalau-kalau timbul perasaan cinta lagi di antara mereka berdua. Daripada selalu dibayangi rasa bimbang, buang jauh-jauh fikiran itu. Toh pasangan sudah memilih anda sebagai orang yang paling istimewa di hatinya. Biarkanlah mereka berteman, namun tekankan pada pasangan sejauh mana batasan hubungan persahabatan. Jika kelihatan sudah melewati batas, ada baiknya anda segera mengingatkan kekasih.

0 komentar:

Posting Komentar