Senin, 17 November 2014

6:30:00 PM
Memang tidak mudah mempertahankan hubungan asmara jarak jauh dengan seseorang. Namun demikian, bukan berarti serta merta kita harus memutuskan hubungan begitu saja, terlebih bila kita sudah menjalani hubungan dalam masa yang cukup lama dan sudah saling percaya dan yakin.

Bagi anda yang ingin tetap mempertahankan hubungan jarak jauh dengan si dia, maka ada beberapa cara yang boleh nada terapkan bila ingin menjalani hubungan jarak jauh atau LDR sebagaimana yang dipetik dari laman Sheknows:

1. Memaksimumkan Teknologi yang Ada
Salah satu cara mudah yang boleh dilakukan untuk terus mengekalkan komunikasi dengannya adalah dengan menggunakan alat komunikasi seperti telefon atau internet. Cara ini memang terbilang boros mengingati anda dan pasangan perlu membeli pulsa dengan muka yang cukup banyak. Untuk meminimakan kos, anda boleh menggunakan teknologi seperti Skype, Vonage, Google Voice dan Digsby yang hanya memerlukan perkhidmatan Internet.

2. Hantar Mesej yang Romantik
Gunakan perkhidmatan mesej ringkas atau jejaring sosial untuk mengeratkan hubungan anda dengan pasangan. Jika telefon tidak boleh dilakukan terus-menerus kerana kesibukannya, kirimlah sebuah ucapan romantis untuk pasangan. Cara ini boleh membuat pasangan lebih merasakan perhatian dan kasih sayang anda.

3. Berikan Kejutan
Tidak boleh selalu bersama dalam segi fizikal bukan bererti anda harus kehilangan momen romantis dengannya. Sekali waktu berilah dia kejutan yang boleh anda hantar melalui pos. Tidak peduli apa-apa barang yang anda berikan, namun kejutan tersebut akan menjadi sebuah hadiah yang sangat bermakna baginya.

4. Saling Melawat
Jika anda dan si dia sudah berpisah dalam masa yang cukup lama, ada baiknya anda mengunjunginya sekali waktu. Walaupun terpisah jarak, bukan bermakna anda tidak memerlukan pertemuan. Sekali masa kunjungilah dirinya secara bergilir-gilir.

5. Saling Percaya
Sikap saling percaya adalah kunci kejayaan melakukan hubungan jarak jauh. Berikanlah pasangan kepercayaan dengan tidak terlalu menyoal setiap aktiviti yang dia lakukan. Berikanlah kebebasan dirinya untuk menjalani kehidupannya sendiri di sana.
Next
This is the most recent post.
Posting Lama

0 komentar:

Posting Komentar