Kamis, 30 Oktober 2014

10:30:00 AM
Tubuh yang langsing dan ideal merupakan idaman setiap orang terutama kaum hawa. Pengaruh mempunyai badan yang seperti ini akan memberi kesan pada tahap keyakinan diri seseorang. Bentuk tubuh yang kecil ramping akan meningkatkan rasa kepercayaan diri dalam berpenampilan. Masalah bentuk badan seperti ini seringkali terjadi terutama pada bahagian paha dan betis. Bentuk paha dan betis yang terlampau besar sehingga seringkali nampak mengganggu akan mengurangkan kepercayaan diri orang tersebut. Berikut ini akan dipaparkan oleh penulis mengenai 5 cara mengecilkan paha dan betis tanpa sukan yang layak untuk anda cuba.

Konsumsi anggur
Buah anggur dikenali sebagai bentuk cara mengecilkan paha dan betis yang boleh didapatkan dari makanan. Buah anggur boleh membantu mengecilkan paha dan betis anda dari dalam tubuh melalui penukaran lemak yang terkumpul pada bahagian tersebut. Dengan mengambil buah anggur terutama anggur merah, akan secara berkesan membakar lemak yang tertimbun dalam tubuh walaupun tidak melakukan sukan secara rutin. Anda juga boleh cuba menggunakan sabun semula jadi dengan bahan utama anggur yang diusapkan secara khusus pada bahagian kaki ini secara rutin dan teratur.

Konsumsi secara rutin teh hijau
Teh hijau mempunyai peranan yang banyak dalam membakar lemak dalam tubuh. Cara mengecilkan paha dan betis secara semula jadi ini juga boleh menjadi alternatif yang tepat ketika anda tidak mempunyai banyak masa untuk bersenam. Kandungan teh hijau secara semula jadi boleh mengurangkan kewujudan tumpukan lemak dengan merangsang metabolisme lemak dalam tubuh dipercepatkan. Disyorkan mengambil teh hijau hangat selepas makan secara rutin dan teratur untuk boleh memperoleh hasil yang lebih maksimum.

Makan makanan kaya serat dan protein
Makanan yang kaya serat umumnya akan mengandung banyak sekali bahan-bahan pemakanan dan rendah lemak. Dengan demikian makanan berserat akan sangat baik digunakan dalam terapi cara mengecilkan paha dan betis.

Walaupun anda tidak melakukan penjadwalan sukan teratur dan hanya dengan melakukan kesibukan seperti biasa. Makanan berserat ini sebaiknya juga disokong dengan makanan tinggi protein untuk lebih mengoptimumkan hasilnya. Hal ini juga disokong oleh fungsi protein yang boleh meningkatkan metabolisme sehingga lemak boleh dengan mudah dicerna bukan disusun dalam tubuh.

Jangan makan makanan berlemak dan berkalori tinggi
Untuk boleh mendapatkan paha dan betis yang kecil tentu ada pantangannya. Pantangan tersebut adalah dengan mengelakkan di makanan berlemak atau berkolesterol tinggi dan berkalori tinggi. Makanan ini seperti gorengan, makanan segera, makanan segera dan lain-lain merupakan salah satu pembuat paha dan betis kita membesar. Mengelakkan gaya hidup moden dengan memakan burger, kentang goreng, ayam goreng, dan lain-lain boleh menjadi cara mengecilkan paha dan betis yang ampuh walaupun tanpa sukan.

Penggunaan air putih cukup
Air putih merupakan cara diet sehat yang boleh membantu tubuh melakukan fungsinya dengan baik. Dengan mengambil air putih cukup sesuai keperluan per hari yakni 2 liter atau setara dengan 8 -10 gelas per hari, maka cara mengecilkan paha dan betis tanpa sukan sepertinya boleh diwujudkan.

0 komentar:

Posting Komentar