Selasa, 11 November 2014

2:27:00 PM
Setiap orang pasti ingin mencintai dan dicintai dengan tulus oleh pasangannya masing-masing. Namun malangnya, tak semua orang boleh mencari orang yang mampu mencintainya dengan tulus secara langsung. Bahkan mereka pernah mencari seseorang yang tak tulus mencintainya dan parahnya telah menjadi kekasihnya. Sayang sekali bukan? Jika kita harus menghabiskan masa kita bersama orang yang tak tulus mencintai kita? Nah kira-kira bagaimana ya dengan kekasih anda sendiri? Apakah ia benar-benar tulus mencintai anda? Yuk, simak beberapa tanda kekasih tidak tulus mencintai berikut ini.

1. Tidak Mengutamakan atau Memprioritaskan Anda
Salah satu tanda kekasih yang tidak tulus mencintai adalah kebiasaannya yang tidak memberi keutamaan kepada diri anda. Ia boleh saja selalu membantu kawan-kawan yang memerlukannya, namun hal tersebut tak berlaku jika anda yang memintanya. Ia bahkan kerap memberikan pelbagai alasan untuk menolak permintaan anda yang tengah membutuhkan pertolongan. Kadang, kekasih yang tak tulus mencintai hanya akan menganggap anda sebagai beban, ia bahkan kerap menunjukkan rasa malas saat bersedia menolong anda. Oleh sebab itu, saat kekasih mula menunjukkan hal tersebut maka anda perlu benar-benar bercakap serius padanya dan memastikan perasaannya pada anda.


2. Tidak Mempedulikan anda
Tanda kekasih yang tidak tulus mencintai lain adalah perubahan sikapnya yang tak lagi mempedulikan anda. Misalnya saat bersama dengan anda ia malah sibuk mengalihkan perhatiannya dengan memeriksa chat list dalam telefon bimbit beliau, bermain game, atau bahkan sibuk membalas komen-komen rakan yang bertindak balas terhadap status yang ia update. Bukan hanya itu, ia kadang-kadang lebih memilih untuk membalas e-mel rakan-rakan yang tengah terlibat pekerjaan dengannya. Bukan hanya itu, kekasih yang tak mencintai dengan tulus juga terkadang tak lagi memberikan perhatian pada pasangannya seperti sebelumnya. Ia jarang menanyakan khabar dan hal yang tengah anda lakukan. Ia juga bahkan sudah jarang mempunyai inisiatif untuk menagajak anda berbincang atau bahkan jarang mempunyai inisiatif mengajak anda pergi berdua.


3. Tidak Menghargai Pemberian atau Perhatian Dari Anda
Satu lagi tanda kekasih yang tak tulus mencintai, yakni sikapnya yang tidak boleh menghargai hadiah yang anda berikan. Hadiah yang dimaksudkan tersebut bukan lah hadiah yang hanya anda berikan pada saat ia ulang tahun, namun boleh juga diberikan secara tiba-tiba dengan harapan ia akan suka. Misalnya saja dengan memasakkan makanan yang ia sukai saat ia tengah penat dengan pekerjaannya. Namun malangnya, masa dan tenaga yang anda curahkan untuk menyiapkan hadiah-hadiah tersebut tak ia hargai, bahkan parahnya ia tak mengucapkan terima kasih pada anda. Padahal selain komunikasi dan kepercayaan, hubungan yang sihat juga harus dilandasi dengan rasa saling menghargai pemberian dan pengorbanan satu sama lain. Oleh sebab itu, apabila anda benar-benar merasakan hal tersebut maka anda perlu segera mengajaknya untuk bercakap secara serius mengenai kesinambungan hubungan anda dengannya.


Sumber : segiempat.com

0 komentar:

Posting Komentar