Selasa, 28 Oktober 2014

2:30:00 PM
Trend adalah kecenderungan mutakhir ke arah mana pasaran akan bergerak dan dipengaruhi oleh banyak hal, seperti perkembangan teknologi, era globalisasi, ketersediaan bahan baku, pergeseran selera, pergeseran budaya juga gaya hidup masyarakat. Seperti yang kita ketahui sahabat anehdidunia.com trend ini meliputi gaya di mana salah satunya adalah trend gaya rambut atau trend model baju yang biasa kita ketahui. bagaimana dengan trending unik yang mungkin boleh dikatakan pendapat terpencil telah menjadi sasaran trend di suatu daerah seperti dibawah ini

Kepala Bagel Jepang

Ya negara Jepun mungkin adalah sumber trend murahan, kerana Jepun memang terkenal dengan negara yang menyimpan semua hal yang unik dan aneh. Mulai dari makanan, sayur-sayuran, buah-buahan, pakaian, serta trend kecantikan juga ada di Jepun ini. Salah satu trend yang lagi disenangi oleh masyarakat Jepun adalah trend kepala bagel, iaitu kepala yang minit tokoh-tokoh kartun Star trek. Caranya dengan menginjeksi saline ke tempurung dahi sehingga bahagian tersebut kelihatan mengembung seperti kue bagel. kepala bagel tersebut tidak boleh bertahan lama, kerana cecair saline tersebut akan segera menyatu ke tubuh, sehingga bentuk cembung tersebut akan kembali seperti semula.

Trend Gigi Ompong Afrika
Trend yang disebut "Smile Cape Flats" berasal dari lingkungan yang padat penduduknya dimana daerah tersebut anak mudanya biasa mengubah tubuhnya menjadi aneh. Menurut Friendling Jacqui dari University of Cape Town s human biology berkata trend ini menjadi fashion kerana tekanan rakan sebaya sehingga mereka mencabut gigi depannya, kemudian alasan perubatan dan alasan gangster. Sahabat anehdidunia.com walaupun sebenarnya bergigi ompong sudah diterapkan oleh kalangan nelayan Afrika Selatan agar boleh berkomunikasi satu sama lain di kapal dengan bersiul. Dengan tidak ada halangan gigi depan, bersiul makin mudah dilakukan. Sekarang tradisi menjadi trend bahkan berkembang untuk menarik wanita. Selengkapnya trend gigi bertaring

Telinga Runcing Amerika Syarikat

Lain halnya dengan di Amerika Syarikat yang saat ini tengah trend dengan pengubahsuaian telinga runcing. Telinga runcing ini dikenalkan oleh seorang ahli pengubahsuaian tubuh dari bandar Phoenix yang menawarkan jasanya untuk mengubah suai telinga menjadi runcing. Pengubahsuaian ini memerlukan kos sebanyak 600 dolar.

Tato Mata Kanada

Trend yang satu ini bukan hanya aneh, tapi juga sangat berbahaya, kerana trend ini merupakan trend yang menato bahagian putih dimata. Bahagian putih di mata tersebut di tatu menjadi berwarna yang cerah sehingga akan kelihatan menarik untuk di lihat. Menato mata ini sangat di gemari di Kanada, hampir semua pemuda di Kanada memakai tatu mata ini.

Tatu Bibir Pink Nigeria

Satu lagi keanehan dari trend fashion yang sekarang di gandrungi lelaki Nigeria. Mereka menginginkan mempunyai bibir yang berwarna pink. Sebab utamanya adalah banyak wanita yang menyenangi lelaki dengan bibir berwarna pink. Sahabat anehdidunia.com rupanya, mempunyai bibir merah muda adalah ciri estetika yang didambakan di Nigeria, dan tatu adalah cara yang paling umum untuk mencapainya. Dengan tatu menghasil warna kekal yang terbaik, tapi tetap mempunyai beberapa kelemahan. Pertama, ada rasa sakit yang berkaitan dengan proses di tato, kemungkinan iritasi kulit, serta sensasi menyengat berpanjangan dan keradangan pada bibir. Jika tidak dilakukan dengan betul boleh tumbuh keloid.

Itulah Trend yang paling murahan unik dan aneh yang ada di muka bumi ini. Apakah trend ini akan sampai di Indonesia? tentu saja tidak. Kerana di Indonesia yang menjadi trend atau trending adalah Membanggakan Orang Tua Dengan Kerja Keras :)

0 komentar:

Posting Komentar