Kamis, 30 Oktober 2014

9:30:00 AM

Pada kesempatan kali ini saya akan membincangkan mengenai merawat rambut melicinkan. Siapa yang tidak ingin mempunyai rambut lurus dan indah, tentu saja pasti setiap orang menginginkan nya. Bahkan untuk mencapai hal itu, sebahagian orang rela mengeluarkan wang yang cukup banyak untuk merawat rambut seperti rebonding. Rembonding tidak alami, kerana cara ini boleh merosakkan rambut anda, berbeza hal nya dengan smoothing yang lebih natural dan selamat. Untuk itu saya akan berkongsi tips Cara Mudah Merawat Rambut Smoothing.

Melicinkan merupakan cara natural untuk membuat rambut menjadi indah, lurus, dan berkilat. Rambut merupakan mahkota di atas kepala kita, yang sangat menunjang sekali terhadap penampilan kita. Untuk itu bagi anda yang ingin tahu cara merawat rambut melicinkan itu seperti apa maka perhatikanlah tips di bawah ini.

Berikut 6 Cara Mudah Merawat Rambut Smoothing.

1. Menggunakan kelapa.

Kelapa sangat banyak sekali manfaatnya, dari akar sampai ujung daunnya bermanfaat untuk manusia. Cara merawat rambut melicinkan dengan buah kelapa iaitu dengan melicinkan 1 butir buah kelapa, lalu di campurkan dengan air sejuk. Kemudian sapukan pada rambut anda dan tunggu selama 3 jam. Cara ini perlu dilakukan 2 kali dalam 1 bulan.

2. Menggunakan pisang dan betik.
Cara merawat rambut melicinkan dengan pisang dan betik ini sangat mudah. Caranya anda cukup mencampur pisang dan betik sampai halus dan merata, boleh juga di blender. Kemudian sapukan pada rambut secara merata dan tunggu selama 3 jam. Cara ini akan mendapat hasil yang maksimum apabila dilakukan sebanyak 3 kali dalam 1 bulan.

3. Menggunakan susu
Susu tidak hanya enak di minum, jangan salah ternyata susu juga boleh meluruskan rambut. Cara merawat rambut melicinkan menggunakan susu ini sangat gampang dan tidak memakan banyak masa. Caranya campurkan susu kental dengan sebotol air, apabila susu anda sudah cair langsung saja masukan kedalam spray. Semburkan ke seluruh rambut anda, lalu tunggu selama 15 minit. Kemudian sikat rambut anda dan basuhlah dengan air. Lakukan cara ini setelah andap mandi atau keramas untuk hasil yang maksimum.

4. Menggunakan jus limau dan santan.
Cara ini di mulai dengan mencampurkan jus lemon dan santan. Kemudian simpan di dalam freezer peti ais, diamkan hingga menjadi cream. Setelah itu, oleskan pada rambut anda, urut secara merata. Tunggu selama 1 jam selepas itu basuhlah rambut anda menggunakan air syampu. Cara ini cukup di lakukan 1 bulan sekali.

 
5. Menggunakan minyak kelapa.
Untuk cara yang satu ini, anda perlu menggunakan minyak kelapa yang sudah di hangatkan. Kemudian sapukan pada rambut anda lalu tunggu selama 15 minit. Kemudian basuhlah rambut anda dengan air syampu, lakukan cara ini 1 kali dalam sebulan.

6. Sering menyisir rambut.
Cara ini wajib di lakukan untuk menjaga rambut anda tetap lurus dan rapi. Selain itu elakkan penggunaan ikat rambut dan topi untuk mencegah rambut beralun.

Nah itulah beberapa tips dari saya, sila anda pilih yang paling mudah dan gampang. Cara di atas sangat selamat kerana menggunakan bahan-bahan semula jadi. Kalau begitu sekian saja tips dari saya kali ini mengenai Cara Mudah Merawat Rambut Smoothing. semoga dengan tips diatas sahabat klik cara terbaik boleh mempunyai rambut yang sihat dan cantik.

0 komentar:

Posting Komentar