Sabtu, 11 Oktober 2014

8:30:00 AM
Memang sudah menjadi rahasia umum jika semua orang menginginkan berat badannya akan hilang dalam masa yang singkat. Namun untuk dapat mewujudkannya, anda perlu benar-benar berjuang tambahan keras agar mendapatkan hasil yang maksimum.

Ada pepatah mengatakan "No Pain No Gain", tidak akan ada kejayaan tanpa perjuangan yang keras. Jika pelbagai program diet yang sudah anda cuba dari semalam belum menampakkan hasil yang drastik, maka anda boleh cuba beberapa langkah menurunkan berat badan secara cepat berikut ini.

Jogging di siang hari
Mungkin kebanyakan dari kita yang susah untuk melakukan jogging di pagi hari kerana terhantuk dengan kesibukan pekerjaan atau memang kerana malas bangun pagi. Maka anda boleh mengubah jadwah jogging anda pada sore hari. Anda harus rutin melakukan ini setiap hari sekurang-kurangnya 30 minit, dengan demikian kalori akan terbakar secara maksimum. Selain itu jogging juga merupakan sukan yang percuma sehingga kos efektif.

Mengerjakan seluruh pekerjaan rumah sendiri
Mulai dari sekarang cubalah untuk mengerjakan pekerjaan rumah sendiri, mulai dari mengemop, menyapu, mencuci pakaian dan aktiviti rutin harian di rumah. Mungkin pekerjaan tersebut kelihatan sederhana, namun dengan melakukan rutin tersebut mau tidak mau anda tetap bergerak dan bersenam.

Perketat jadwal olahraga
Untuk hasil yang lebih tinggi, anda sebaiknya mengetatkan jadual sukan anda. Jika biasanya anda pergi ke tempat gym hanya pada saat mood saja, kali ini sebaiknya usahakan pergi ke tempat sukan tiga kali dalam seminggu. Fokuskan pada latihan yang dapat membakar lemak sehingga lebih cepat membuat berat badan anda turun.

10 ribu langkah setiap hari
Untuk menjaga kecergasan dan kesihatan badan, usahakan anda berkalan 10 ribu langkah dalam setiap harinya. Anda boleh memanfaatkan step counter untuk mengira berapa langkah yang sudah anda lakukan setiap hari.Anda boleh memulakan dengan meletak kereta atau motor yang agak jauh dari tempat tujuan anda atau melakukan jalan kaki untuk tempat yang tidak terlalu jauh.

Letakkan weight scale di kamar
Selalu kawalan berat badan anda dengan melihat timbangan, sehingga anda tidak akan pernah kecolongan dan boleh memantau setiap perubahan yang terjadi pada berat badan anda. Letakkan di bilik atau di tempat di mana anda sering bekerja.

Setiap orang memang mempunyai keadaan badan yang berbeza-beza. Oleh sebab itu berbeza pula kaedah yang digunakan untuk menurunkan berat badan. Berikut ini beberapa tips yang boleh disesuaikan dengan keadaan badan yang anda alami.

0 komentar:

Posting Komentar