Kamis, 13 November 2014

5:00:00 PM
Banyak usaha dari wanita hanya diperuntukkan untuk mempercantik bentuk tubuh dan penampilan fisiknya, namun penampilan fisik hanya akan membuat orang (terutama lawan jenis) untuk tertarik dalam masa singkat saja. Ada sebenarnya yang lebih penting dari semua itu, adalah daya tarik dari dalam diri dan yang terlihat dari sikap dan sifat anda wanita

Pernah dengar ungkapan beauty is just a skin deep (kecantikan hanya sedalam kulit)? Nah berikut adalah tips dan cara agar your beauty is deeper than that ...

1. Menyayangi Diri Sendiri Sayang pada diri sendiri adalah kunci utama untuk tampil menarik. Jangan pernah mengeluh tentang kekurangan yang ada pada diri anda. Rasa percaya diri merupakan sebuah kekuatan yang memikat. Jadi, anda perlu belajar untuk lebih percaya diri.

2. Mengenali dan Menjadi Diri Sendiri Apabila anda ada di sebuah acara, misalnya pesta, perhatikan gerak-geri lelaki. Lelaki cenderung lebih tertarik pada wanita yang ada pendirian yang unik (dalam arti positif). Jadi, kenalilah kelebihan diri yang boleh membuat anda tampak menarik dan menyenangkan.

3. Gaya Hidup Sihat Mata adalah jendela hati. Mata adalah cermin keperibadian. Mata adalah sahabat baik bagi wanita yang selalu merawat dan menjaga kesihatan tubuh. Dengan pandangan mata, lelaki dapat mengukur cara hidup anda. Misalnya, berapa lama anda tidur, kebiasaan sehari-hari anda, dan berat badan anda.

4. Menjaga Kebersihan Merawat diri agar sentiasa kelihatan bersih dan segar mutlak dilakukan. Contohnya, mandi teratur, menggosok gigi, dan berpakaian rapi serta bersih.

5. Menjaga Kesihatan dan Gaya Rambut Rambut berfungsi sebagai pelukis wajah. Jadi, rawatlah rambut agar tidak kotor dan rosak. Rambut yang sihat akan membuat anda kelihatan menarik. Jangan lupa, sesuaikan potongan rambut dengan bentuk wajah.

6. Selalu Gaya Berusahalah untuk selalu tampil menarik di mana pun, kapan pun, dalam keadaan dan pakaian jenis apapun.

7. Seronok Lakukanlah hal yang terbaik bagi siapa pun. Jadilah peribadi yang menyenangkan. Jangan bersikap kasar kerana wanita kasar akan kelihatan tidak menarik.

8. Tersenyum Usahakan untuk selalu tersenyum walaupun hanya senyuman tipis. Ketika tersenyum, anda akan kelihatan lebih menarik. Namun, ingat! Jangan terlalu banyak dan sering tersenyum kerana lelaki lebih menyukai wanita misteri.

9. Mengambil bahagian Lelaki cenderung menyukai wanita yang aktif dan kreatif. Jadi, Berpartisipasilah dalam aktiviti-aktiviti yang positif dan tidak bertentangan dengan prinsip hidup anda.

10. Menyambung Perbincangan Lelaki cenderung lebih menyukai wanita yang nyambung diajak berbual. Saat itu, anda akan terkesan pintar di depan lelaki. Ingat, lelaki suka dengan wanita pintar.

11. Jangan Tampak Murahan Ramah memang perlu dilakukan untuk membuat anda menarik di mata lelaki. Namun, terlalu ramah akan membuat anda kelihatan murahan. Jadi, hargailah diri sendiri di depan lelaki. Hadkan sikap anda di depan lelaki.

12. Berprinsip Lelaki sangat menyenangi wanita yang berprinsip dan berkarakter. Walaupun anda wanita, jangan terlalu bermanja dengan kehidupan. Tunjukkan bahawa anda mempunyai keinginan yang besar terhadap sesuatu. Jadikanlah hal itu sebagai prinsip hidup anda.

0 komentar:

Posting Komentar