Senin, 17 November 2014

12:10:00 PM
Tidak sedikit masyarakat yang menganggap bahawa dalam kehidupan masyarakat, semasa menjalin sebuah hubungan percintaan, usia lelaki harusnya lebih tua daripada usia wanita. Hanya sedikit wanita yang usianya lebih tua daripada si lelaki, itupun masyarakat sudah menilai "aneh" hubungan tersebut.

Padahal ada beberapa alasan logik yang melatari hubungan dimana si wanita usianya lebih tua daripada usia wanita tersebut terjadi. Dewasa ini kecenderungan lelaki tarikh dengan perempuan lebih tua makin banyak. Sebut saja sebagai contoh adalah Ariel Noah dengan Sophia Latjuba, ada juga beberapa waktu yang lalu heboh diberitakan media infotainment adalah pasangan Raffi Ahmad dengan Ziana Zain walau akhirnya hubungan tersebut terkandas di tengah jalan.

Alasan lelaki memilih wanita yang usianya lebih tua memang bergantung individu masing-masing. Namun kebanyakan adalah alasan mereka boleh bermanja dan wanita lebih tua boleh ngemong berbanding wanita yang lebih muda atau bahkan sama usianya dengan mereka.

Berikut adalah sekurang-kurangnya ada 6 alasan lelaki memilih wanita lebih tua untuk dikencani atau dijadikan pasangan sebagaimana yang dipetik dari laman Boldsky:

1. Lebih Dewasa
Banyak hubungan yang terkandas ditengah jalan kerana ketidakdewasaan dari salah satu pasangan ataupun keduanya. Salah satu alasan lelaki lebih suka dengan perempuan yang usianya lebih tua adalah kerana mereka lebih dewasa, dan lebih mengerti keinginan mereka yang merupakan perkara penting dalam sebuah hubungan.

2. Lebih Bijak
Ini masih berkaitan dengan kematangan, perempuan yang lebih tua pasti mempunyai pengalaman hidup yang lebih banyak. Sehingga dia lebih berpengalaman dalam menghadapi masalah apapun, dan cenderung lebih bijak dalam menangani masalah.

3. Lebih Menarik
Lelaki mengakui jika ada sesuatu yang tidak boleh dijelaskan dengan kata-kata tentang perempuan yang lebih tua di mata mereka. Hal tersebutlah yang membuat perempuan menjadi lebih menarik bagi mereka. Apalagi perempuan pada umumnya mencapai usia emasnya apabila dia sudah di atas usia 30 tahun di mana dia akan kelihatan lebih tampil menarik.

4. Teman Bicara yang Baik
Perempuan yang lebih tua yang serupa sebagai teman bicara yang baik. Kerana mereka akan lebih banyak mendengar daripada bercakap.

5. Lebih Bhd
Mandiri adalah watak penting dalam perempuan yang boleh membuat lelaki jatuh cinta padanya. Tentu saja perempuan yang lebih tua akan lebih berdikari berbanding mereka yang lebih muda bukan?

6. Lebih Berpengalaman
Mungkin ini faktor yang paling dominan menjadi alasan lelaki menyukai perempuan lebih tua. Mereka berharap dengan mengencani perempuan lebih tua akan lebih banyak "diperlakuan" daripada memanjakan, kerana pengalaman seksnya yang lebih banyak dan boleh membimbing mereka semasa bercinta.

Jadi, bagaimana dengan anda? Apakah anda juga lebih menyukai pacaran dengan wanita yang usianya lebih tua dari anda?

0 komentar:

Posting Komentar