Senin, 17 November 2014

11:51:00 AM
Kebanyakan manusia suami isteri akan melakukan hubungan intim saat malam. Padahal, melakukan hubungan intim di pagi juga boleh dicuba, dan bahkan juga punya banyak manfaat. Apa saja manfaat berkaitan intip saat pagi hari? Berikut beberapa di antaranya:

1. Lebih Semangat Bekerja
Bila selama ini anda sering malas bangun pagi untuk pergi bekerja, maka hubungan seksual di pagi hari boleh menjadi penyelesaian untuk mengatasi perkara tersebut. Bercinta pada pagi hari boleh membantu meningkatkan semangat anda untuk memulakan hari. Dengan semangat tinggi, anda pun akan lebih fokus semasa bekerja.

2. Tidak Perlu ke Gym
Hubungan seksual boleh membakar lima kalori per minit, demikian seperti yang dipetik dari laman WebMD. Itu artinya, anda tidak perlu repot-repot pergi ke gym di pagi hari, kerana sudah boleh membakar kalori dengan bercinta. Walaupun kajian lain juga menyebutkan bahawa orang yang aktif secara seksual cenderung bersenam secara rutin, yang juga mempunyai hubungan langsung dengan kesihatan seksual mereka.

3. Membuat Lebih Rileks
Terangsang secara seksual dan mendapatkan orgasme boleh melepaskan hormon yang membuat anda merasa rileks sekaligus senang. Dengan perasaan yang lebih rileks tersebut, maka anda tentunya akan dijauhkan dari perasaan tekanan dan kemurungan.

4. Mendekatkan Diri dengan Pasangan
Mengatakan cinta kepada pasangan memang satu cara untuk mendekatkan hubungan, tapi melakukan hubungan fizikal boleh mendedahkan perasaan cinta itu secara lebih nyata, personal, sekaligus kuat. Bercinta di pagi hari dengan pasangan, artinya anda memulakan hari tersebut dengan perasaan emosi yang kuat, di mana anda saling menikmati kehadiran satu sama lain.

0 komentar:

Posting Komentar