Senin, 17 November 2014

12:30:00 PM
Ejakulasi awal adalah perkara yang sangat ditakuti oleh sebahagian besar kaum lelaki. Malangnya, tidak sedikit kaum lelaki yang merasa enggan kerana malu bila perlu membincangkan masalah ejakulasi awal.

Beberapa hal disyaki boleh menjadi penyebab ejakulasi awal, bermula dari fisiologi sampai psikologi. Untuk mengatasi ejakulasi awal, ada beberapa tips yang boleh dilakukan. Beberapa di antaranya adalah:

1. Masturbasi
Melakukan masturbasi satu jam sebelum berhubungan seks boleh membantu anda bertahan lebih lama semasa bercinta. Hal itu akan membolehkan anda untuk menunda ejakulasi semasa hubungan seks.

2. Menunda penetrasi
Cuba untuk menumpukan perhatian pada foreplay dan elakkan untuk terus melakukan penetrasi dengan pasangan selama sekurang-kurangnya 15 minit. Selain boleh membantu melambatkan ejakulasi, cara ini juga boleh membantu pasangan anda mencapai orgasme melalui rangsangan oral.

3. Latihan kegel
Latihan kegel tidak hanya bermanfaat bagi wanita kerana boleh menguatkan otot panggul, namun latihan ini juga boleh membantu melambatkan ejakulasi pada lelaki. Hal itu boleh terjadi kerana latihan kegel membantu mengukuhkan otot pubococcygeus, yang bergerak selama orgasme. Jadi, jika anda melatih otot ini beberapa kali sehari, maka anda akan dapat melambatkan ejakulasi lebih lama.

4. Lakukan teknik memerah
Pada saat anda sudah ingin mencapai ejakulasi, keluarkanlah alat vital dari pasangan anda dan tekan ia dengan kepala zakar selama sekira 30 saat. Selepas itu anda boleh mula berhubungan seks lagi. Hal itu akan dibolehkan untuk membawa pasangan mencapai orgasme dan membantu anda untuk menunda ejakulasi.

0 komentar:

Posting Komentar