Senin, 17 November 2014

12:30:00 PM
Putus nyambung dalam hubungan mungkin adalah hal yang biasa terjadi. Namun, apabila bekas teman wanita ingin balikan dengan anda, maka ada baiknya bila anda fikirkan matang-matang sebelum menerima kembali cintanya.

Sebagaimana yang dipetik dari laman Allwomenstalk, memang tidak salah bila kita ingin mengajak kembali bekas teman lelaki untuk balikan menjalin sebuah hubungan. Namun, ada baiknya bila anda pertimbangkan empat hal berikut ini sebelum anda kembali merajut hubungan dengan bekas teman lelaki.

1. Rasanya Tidak Sama
Jangan mengharapkan hubungan anda akan sama seperti ketika anda pertama kali berpacaran, terutama jika anda sudah putus selama beberapa tahun. Rasa sakit ketika anda putus dahulu akan mengubah dinamik hubungan anda berdua. Anda pun akan memerlukan masa untuk dapat saling mempercayai. Jika anda ingin hubungan tersebut berjaya, maka kesabaran adalah kuncinya.

2. Tidak Semua Menyokong
Walau keputusan mengenai orang yang anda kencani sepenuhnya ada di tangan anda. Namun, bukan berarti orang-orang terdekat tidak boleh mengulas. Boleh jadi setelah putus, anda sering curhat dengan sahabat mahupun keluarga. Kemudian ketika anda memutuskan untuk kembali bersama si bekas, orang-orang terdekat pun akan merasa was-was kerana mereka tidak mahu anda mengalami kesedihan yang sama nanti.

3. Kenali Punca Putus
Sebelum anda memutuskan untuk kembali berpacaran dengan sang mantan, cuba tanyakan pada diri anda apakah penyebab anda putus dahulu sudah diselesaikan?

Apakah anda yakin masalah tersebut tidak akan menghantui hubungan anda? Apakah anda boleh saling memaafkan?

Cari tahu apa punca putusnya hubungan anda dan bagaimana cara anda berdua boleh melewati itu semua.

4. Tabiat Lama
Sebelum membuat keputusan untuk kembali bersama si bekas, anda juga harus melihat sudah berapa kali dia melakukan perkara sama?

Jika ini merupakan kebiasaan lama yang sudah berulang kali dilakukan, maka anda perlu pikir-pikir dulu. Kebiasaan putus-sambung tidak akan baik bagi hubungan anda dan hanya membuat anda bimbang. Jangan menerima ajakan hanya kerana anda takut sendiri.

0 komentar:

Posting Komentar