Minggu, 16 November 2014

10:43:00 AM
Bagaimanakah cara kita membaca dan menganalisis isi hati wanita? apakah ia berbohong atau tidak? ini sangat bermanfaat bagi yang lagi jatuh cinta, atau lagi ada rasa curiga dengan pasangannya. Pengalaman ini akan saya abadikan disini agar semua temen-teman dapat membacanya dan tidak menjadi mangsa. Tidak semua wanita itu suka berbohong laki-laki juga banyak yang suka berbohong, tetapi kali ini saya akan membincangkan tentang wanita untuk sesi lelakinya nanti juga akan saya bongkar apa-apa saja sih sifat buruknya tinggal di tunggu saja, maafkan saya jika tulisan ini menyinggung hati lelaki yang merasa seperti itu. Tapi bagi yang tidak pernah berbohong dan apa adanya tenang-tenang saja kerana yang salah tetap salah yang benar tetap benar dimata Tuhan.
      
Kadang-kadang kita tidak mengerti apa yang diinginkan lelaki, contohnya jika kita melihat perempuan yang cantik, automatik hati ini akan bergetar kerana kecantikannya. Tubuhnya tinggi rambutnya terurai indah dengan senyumannya yang manis bagaikan buah durian (maaf maksud saya buah delima). Dia kelihatan ramah senyum dan curi-curi pandang automatik dalam hati kita, wah kayaknya ini lelaki maulah dengan aku. Tapi jangan salah bagi yang modal pas-pasan muka juga pas-pasan wajib berhati-hati kerana boleh saja dia hanya mencari mangsa. Hati-hati dengan lelaki yang sifatnya seperti sifat ikan juara, iaitu orang yg kurang ajar di santap, tokai di embat jangan-jangan jengkol pun dilahap juga. Apa saja yang ingin ia raih kalo tampang kita pas-pasan? Tentu saja ini dia:
     1. Populariti menandakan kecantikannya diakui oleh orang lain
     2. matre mendapatkan kesenangan dari perempuan yang punya banyak wang modal oke tapi muka ancur
     3. Syndrome ini sangat berbahaya kerana dia cuma bersenang-senang dengan perempuan
     4. Benefit dia boleh memanfaatkan Lelaki yang suka dengan dia (biadap)
     5. Dendam kemungkinan ia pernah disakiti perempuan jadi dia hanya ingin balas dendam saja
         Ingat jangan sampai kita dipermainkan wanita, jangan sampai kita jadi sasaran kelima perkara di atas. Jika kita tertarik dengan wanita contohnya kita bertemu di suatu tempat dan berkenalan dia baik dan mesra seperti ada harapanlah untuk kita, kita jangan langsung main vonis "Eh si dewi atau si sinta itu suka dengan aku kayaknya dia maulah jadi teman dekatku". Jangan sekali-kali kita lalai dengan keramahannya, perhatiannya jika dia punya paras yang cantik. Cuba tanya boleh tidak aku main kerumah kamu? jika dia bilang boleh itu sudah menandakan dia welcome tapi ingat jangan sampai dia menambah, kamu boleh kok main ke rumahku tapi tunggu aku sms yah baru kamu datang kerumah aku. Nah kalimat itu perlu digaris bawahi dan di condong kan, jangan main percaya saja, dan ingat perempuan lebih pintar dari lelaki (tidak semua tapi kebanyakan perempuan yang agak oon). Kita cuba malam seterusnya jika ia bilang sedang keluar bandar ini peluang untuk kita untuk menganalisisnya, kita suruh teman kita telefon dia dengan nama samaran dan memancing dengan soalan sama ada dia keluar bandar atau dirumah. Jika ia jawab tanpa rasa curiga dan teman kita pun ia laden itu udah menandakan lelaki ini pembohong, apa lagi ketika di tanya tadi kemana aja dan sekarang ada di mana ia jawab tadi beli ubat pasar dan sekarang ada dirumah. bererti dia jenis pembohong dan kita yang sedang kasmaran berhak melupakannya dan cepat menjauh, mau jadi korban populariti lelaki? atau jadi korban matre nya? bagi laki-laki pintar dan normal pasti tidak mahu kan? Bagi yang otaknya lemot teruskan saja.
         Jadi ingat hati-hatilah dengan ciri-ciri wanita seperti ini:
     1. Berwajah cantik
     2. Senyumnya manis menggiurkan
     3. Tubuh semampai tinggi
     4. Pernah jadi model atau seumpamanya
     5. Kalau nerima telefon dari pria-pria cepat diangkat dan memberi harapan
     6. Kalau dirumah selalu pakai seluar ketat dan pendek paha nampak
     7. Banyak alasan dan bodoh (lagi di analisis gak sedar)
         Untuk sementara itu saja yang boleh dituliskan menunggu kajian lebih lanjut, jika ingin berunding hubungi saja penulis web ini semoga kita dijauhkan dari wanita yang seperti ini, semoga artikel ini bermanfaat bagi kita semua terutama bagi bangsa perempuan, untuk para wanita sebagai pembetulan saja apa lagi yang merasa cepat-cepat sedar. Jika mau berbohong pintar-pintar dulu jangan membohongi Lelaki yang pintar cari yang agak lemot sedikit.

0 komentar:

Posting Komentar