Selasa, 11 November 2014

4:00:00 PM
Setelah 15 tahun menemani pencinta komik dunia, Naruto akhirnya tamat. Usai pertarungan melawan Kaguya, tayangan Naruto pun dikhabarkan akan berakhir dalam waktu dekat. Kerana itu, netter Indonesia hari ini (7/10) heboh membicarakan tokoh anime asal Jepun itu di sosial media.

Pelbagai perbincangan tentang Naruto muncul di linimasa Twitter melalui hashtag #ThanksNaruto yang menjadi trending topik kedua di Indonesia. Ada netter yang sibuk memberi pujian dan terima kasih atas kehadiran Naruto. Ada pula yang menceritakan watak-watak Naruto mana saja yang paling mereka sukai.

"#ThanksNaruto Sejak kecil sampai sekarang, kata-katanya sangat mengispirasi," tulis akaun Rinda Cahyani. "Gak akan dilupakan."

"The Best Music for 1999 - 2014! Happy Ending for 15 years," tambah Chiptya Adhey Naoumi. "2 Chapter Again #ThanksNaruto #ThanksKishimoto."

"Watak yang paling gua suka dari game Naruto Ultimate Ninja Storm 3 itu Kabuto Sennin Mode: 3 Jurus," tulis Yusup Permana D. "Watak yang paling gua suka naruto karna bisa ngeluarin kame-kameha dan rajin ke krusty krab #orang mabok ngomong, "tambahRizkydafa.

Sebelumnya, Anime News Network sempat menyebutkan bahawa manga karangan Masashi Kishimoto itu tamat pada 10 November 2014 akan datang. Dua tahun sebelumnya, Masashi sendiri telah mengumumkan bahawa komiknya akan segera tamat.

Namun bagi anda yang masih ingin melihat filem bertemakan ninja ini, anda tidak perlu bimbang. 6 Disember akan datang, akan ada satu filem bertajuk "The Last-Naruto the Movie" yang akan dikeluarkan di Jepun. Masashi sendiri yang dilantik sebagai penulis cerita, reka bentuk watak, dan juga ketua pengawas cerita filem terbaru Naruto ini. Untuk menunggu sehingga bulan depan, anda boleh menikmati 9 filem atau kembali menonton anime televisyennya.

0 komentar:

Posting Komentar